.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نارضایتی آملیها از پخت نان در این شهر

جمعي از شهروندان آملي با اعتراض از نحوه پخت نان از كيفيت پايين نان در نانوايي‌هاي اين شهرستان به شدت گلايه ‌كردند، در حالي كه دولت سالانه براي تامين نان مازندران هزار و 300 ميليارد ريال يارانه پرداخت مي‌كند و اين رقم برابر با بودجه عمراني مازندران است.


به گزارش فارس ، اين افراد با اشاره به اينكه انتظار مي‌رفت با افزايش قيمت نان كيفيت آن هم افزايش يابد، افزودند: چرا مسئولان مربوطه نظارت و توجهي بر عملكرد خبازي‌ها ندارند.
شهروندان آملي با اعلام اينكه‌ بحث يارانه‌ها و ساماندهي وضعيت نان‌ يكي از موضوع‌هاي اصلي و حال حاضر كشور است، بيان داشت: در طرح تحول اقتصادي دولت به طور ويژه به اين قضيه توجه شده‌ كه در اين ميان ميزان يارانه اختصاص يافته به نان با توجه به ميزان يارانه اختصاص يافته‌ به نان، دور‌ريز ‌و‌ كيفيت توليد آن در كشور همواره مورد بحث بوده است.
يك شهروند آملي كه در صف دريافت نان در يكي از نانوايي‌هاي مركزي شهر آمل ايستاده بود، گفت: به نظر من در آمل به طور ميانگين از هر 10 نانوايي فقط سه نانوايي به گونه‌اي پخت مي‌كنند كه مردم بتوانند‌ مصرف كنند و بقيه نانوايي‌ها ناني را پخت مي‌كنند كه براي مصرف مرغ، گاو و گوسفند مناسب است.
ر ـ م افزود: در برخي از روزها كه آرد نانوايي‌ها خوب باشد، نان با كيفيت تحويل مردم داده مي‌شود اما گاهي اوقات هم نان بي‌كيفيت دست مردم مي‌دهند.
يك شهروند ديگر آملي گفت: همه ما فكر مي‌كرديم كه با افزايش قيمت نان كيفيت آن هم افزايش مي‌يابد اما متاسفانه هيچ خبري از كيفيت بالاي نان نيست.
يك نانوا هم با اشاره به اينكه 99 درصد كيفيت نان ناشي از كيفيت آرد است، افزود: اكثر كارخانه‌ها آرد را خيلي بد و بي‌كيفيت توليد مي‌كنند كه واقعاً قابل بيان نيست.
وي افزود: آرد نانوايي‌هاي آمل از كارخانه‌هاي منطقه تهيه مي‌شود كه كيفيت مطلوبي ندارند و آرد توليدي اين كارخانه‌ها سست و بي‌كيفيت است و مواد قندب و گلوكز موجود در آن نيز كم است.
به گفته اين نانوا‌ به سبب افزايش كيفيت نان‌ها، آرد خود را با آرد توليدي استان‌هاي ديگر كه مرغوب‌تر است، مخلوط مي‌كنيم.
مسئول غله و خدمات بازرگاني شهرستان آمل گفت: كيفيت نان در دو ماه گذشته در اين شهرستان تا حدودي بهتر شده و وضعيت سابق را ندارد.
مهدي مهرجويي‌نوا نارضايتي مردم از وضعيت نان در اين شهرستان را غير‌واقعي عنوان كرد و گفت: البته ما هم مطلع هستيم كه شكايت‌هاي مردمي نسبت به كيفيت نان همچنان وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه استاندار مازندران هم در مهلت چند ماهه خواستار افزايش كيفيت نان در خبازي‌هاي استان شده بود، تصريح كرد: پس از اين مدت انصافاً كيفيت نان خبازي‌ها بالاتر رفته است.
مسئول غله و خدمات بازرگاني آمل با اشاره به اينكه بازرسي‌هاي ماموران كميسيون تعزيرات نيز به صورت مداوم انجام مي‌شود، بيان داشت: بدون شك اين كميسيون در برابر تخلفات خبازي‌ها به راحتي نمي‌گذرد.
مهرجوي‌نوا در پاسخ به اين سئوال كه برخي از بازرسان در بازديدهاي خود از خبازي‌ها به صورت رابطه‌اي برخورد مي‌كنند و از برخي تخلفات چشم‌پوشي مي‌كنند، اظهار داشت: اين موضوع را رد نمي‌كنم.
از سوي ديگر دبير كميسيون آرد و نان استان مازندران نيز در اين باره به خبرنگار فارس گفت: سالانه 400 ميليارد ريال يارانه بابت 25 تا 35 درصد دور‌ريز نان در استان به هدر مي‌رود.
جمال يحيايي افزود: سالانه براي تامين نان مازندران دولت‌ هزار و 300 ميليارد ريال يارانه پرداخت مي‌كند كه اين رقم برابر با بودجه عمراني مازندران است.
به گفته وي هم‌اكنون 3 هزار و 400 واحد خبازي در امر پخت نان در مازندران فعاليت دارند كه سهميه آرد ماهانه اين واحدها 28 هزار تن است.
وي كيفيت آرد سهميه نانوايي‌ها در مازندران را مناسب ارزيابي و تصريح كرد: به علت سهل‌انگاري و عدم رعايت در امر پخت نان متاسفانه كيفيت پخت نان در برخي از اين واحدها مطلوب نيست.
يحيايي خاطر‌نشان كرد: الك نكردن آرد، رعايت نكردن مواد افزدوني به خميرمايه، نمك، ويتامين و تزيين ندادن روي نان از جمله عوامل مهم در نامطلوب بودن پخت نان در اين خطه است.
وي يكي ديگر از مشكلات موجود در واحدهاي خبازي را رعايت نكردن ساعات پخت نان در استان اعلام كرد و گفت: متاسفانه برخي از نانوايي‌ها به صورت نامنظم نان پخت مي‌كنند و توجهي به ساعت تعيين شده ندارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 آبان 1387
بنام خدا- بنده فكر ميكنم پخت نان بي كيفيت توسط نانوائي ها مشگل تمام مردم ايران است اين نانوائي ها آرد بي كيفيت را بهانه اي براي پخت نان كه اكثرا يا خمير است ويا سوخته وهمچنين ازنظر وزن نان هم كم فروشي ميكنند بايد نان هاي ايراني مورد علاقه مردم به صورت صنعتي پخت شود وتمام مراحل پخت بصورت اتوماتيك انجام پذيرد ونقش كارگران فقط نظارت باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.